پارچه نایلونی تفتا

پارچه نایلونی تفتا، پارچه سبک تودوزی است که با الیاف نایلون مصنوعی تولید می شود. پارچه نایلونی تفتا به طور عمده در آستر کت و روتختی استفاده می شود. همچنین این پارچه در آستر کیف نیز به کار می رود. کاربرد این پارچه به موارد ذکر شده محدود نمی شود و دارای دسته بنده هایی گسترده ای است. پارچه نایلونی تفتا طراحی خاصی دارند و الیاف مورد استفاده در آن از کیفیت بالایی برخوردار است. علاوه بر کاربرد فراوان آن و وجود دسته بندی های گسترده مخصوص پارچه نایلونی تفتا، تنوع رنگ و رنگ پذیری، قابلیت چاپ و اندازه های مختلف این پارچه آن را در میان پارچه های دیگر متمایز کرده و نیازهای متفاوت مصرف کنندگان را برطرف می سازد. از دیگر موارد استفاده از پارچه نایلونی تفتا می توان به سرپناه موقت در شرایط جوی نامساعد اشاره کرد.

در مقایسه با دیگر پارچه های مصنوعی تفتا، پارچه نایلونی تفتا به نسبت گران تر است، اما ویژگی های خاص این پارچه علت پرداخت هزینه بیشتر را به خوبی نمایان می کند.

ویژگی های پارچه نایلونی تفتا

آب گریز
چرخش هوا (ورود و خروج هوا از آن)
مقاوم در برابر باد
بادوام
نرم
سبک
ضد اشعه خورشید

hometex nylon taffeta fabric dark green textile

مواد: پارچه نایلونی تفتا
ویژگی: گذردهی هوا، ضد آب، ضد باد، استحکام بالا

کاربرد پارچه نایلونی تفتا

با وجود خاصیت ضخامت تفتا و ویژگی ضدپارگی و مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی نایلون، پارچه نایلونی تفتا استحکام و دوام بالایی دارد و به طور عمده برای فضا های بیرونی و بیرون از خانه کاربردی است. این پارچه بیشتر در چادر مسافرتی، کت، کیف پول، پوشاک، روکش، آستر، تجهیزات نظامی، چتر و کوله پشتی به کار می رود.
ویژگی های منحصر به فرد پارچه نایلونی تفتا موجب شده تا از این پارچه بیشتر در لوازم و وسایلی استفاده شود که نیاز به استحکام و دوام بالایی دارند.